maandag 13 april 2009

12 dagen… en de koffermaat is te groot

Jammerdebammer… de koffer is te groot… maximale afmetingen zijn 157 cm voor de States en mijn ‘nieuwe’  koffer is 171 cm omvang!

Voor de zekerheid was ik maar even deze thread gestart op het Florida Forum omdat ik het zelf niet goed kon uitrekenen… Op het forum zitten genoeg mensen met verstand van zaken dus dat de koffer echt te groot was, was snel duidelijk!

Helaas… dan maar terug naar mijn oude ‘softe’ koffer met rits en terug waarschijnlijk met een derde exemplaar erbij dat dan gekocht zal worden in Florida… We moeten toch ook onze aankopen mee terug nemen nietwaar!

Na deze heerlijke Paasdagen (vandaag een mini attractieparkje ‘gedaan’ Oud Valkeveen) gaan we nog 2 (korte) weken aan het werk en naar school en dan is het tijd voor onze reis!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hmmm, ik lees bij United het volgende:
Oversized baggage
Tickets purchased on or after November 14, 2008 for travel
on or after December 3, 2008
For all other tickets, contact United Reservations at 1-800-UNITED-1 for specific charges.

Blijkbaar zijn deze nieuwe voorschriften pas per eind 2008 ingegaan en bestaat er een andere regeling voor tickets die voor 14 november gekocht zijn, zoals de onze. Ik zal ze eens bellen om te checken. Misschien hebben we geluk, want volgens mij zijn al onze koffers te groot.
Bij United is de boete $200 per koffer. $175 is voor caribisch gebied en mexico.

Unknown zei

Zojuist 2x United gebeld, telkens een ander persoon gesproken en zij hebben beiden bevestigd dat de richtlijnen/maten niet veranderd zijn, maar wel de tarieven/boetes.

De koffers die wij de afgelopen 10 jaar hebben gebruikt zijn, ondanks dat ze iets te groot zijn, dus geen probleem. Volgens United kijken ze niet zo heel erg nauw naar de omvang, tenzij deze erg opvalt, maar meer naar het gewicht. Een aantal centimeters te groot moet geen probleem zijn.

Ik ken inderdaad de handmatige en machine controles van de koffers op diverse vliegvelden en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met te grootte koffers. wel eens overgewicht gehad van Las Vegas naar Orlando, maar ze zagen dit voor een keer door de vingers (was US Airways).

De enige 2 keer dat iemand van onze groep iets bij moest betalen was bij vertrek op schiphol met Transavia (Europese vlucht) en met Martinair (Orlando).