woensdag 29 april 2009

Dag 5: Magic Kingdom

De jongens waren alweer vroeg op vanmorgen, voor zessen...! Gelukkig mocht ik nog even blijven liggen...het was natuurlijk mijn verjaardag. Milan had zijn mooie kaart meegenomen die hij op school had gemaakt... in groep 3 doen ze daar niet meer aan dus Mauro had geen kaart, is natuurlijk veels te kinderachtig :)

Ze gingen met papa naar beneden en daar was even later de hele boel versierd (met wc papier en een pizzadoos als uithangbord met mijn nieuwe leeftijd erop... gelukkig wist een cast-member van Disney beter... "My mother told me women will stay 21 forever! Happy Birthday!"

Tijd om op pad te gaan, even voor 8 uur reden we de parkeerplaats van Magic Kingdom op... we parkeerden op Minnie en liepen zo naar de monorail. Daar waren nog niet veel mensen en ik had natuurlijk gelezen dat we dan misschien met de 'piloot' mee mochten rijden. Toen ik het vroeg zei Jean-Pierre (from Paris) gelijk dat het oké was. Alle mannen (inclusief Andy) helemaal trots. Mauro en Milan kregen een co-pilot diploma en later nog wat verzamelkaartjes. Mauro had die van een prinses en dat viel niet echt in goede aarde... gelukkig mocht hij hem nog ruilen voor Buzz Lightyear wat natuurlijk wel he-le-maal goed was.

Kwart over 8 stonden we bij Guest Relations, tijd om kenbaar te maken dat ik jarig was vandaag. Geen rij gelukkig en nadat alle gegevens ingevoerd waren in de computer mocht ik een keuze maken uit een fastpass voor 6 attracties of de giftcard van $75! De keuze was snel gemaakt, de giftcard! Ik kreeg er ook nog een Birthday button bij met mijn naam erop en we haalden ook nog de buttons met 1st visit... Voor Andy niet helemaal juist, hij is hier een half leven (eh 20 jaar) geleden al geweest.



Nu was het wachten geblazen.. nog even in het winkeltje rondgekeken en een mevrouw die ons opmerkte en een praatje maakte (yes, we re from the Netherlands, yes we travelled 20 hours to get here) gaf ons een handje Mickey confetti zodat we een wens konden doen als Mickey het park zou openen.

Om 9 uur ging het park open en volgens onze route van Tourguide Mike gingen we eerst Fantasyland doen... Ik denk dat ons gezin toch niet echt geschikt is voor TourguideMike want op het moment dat we erheen lopen gaan de touwen voor het kasteel en moeten we helemaal omlopen... als we dan in Fantasyland aankomen weten de jongens niet meer waar ze in willen en krijgt Mauro een hele boze bui en probeert over het hek van de Dombovlucht eruit te vluchten... haha beetje hoog om erover heen te klimmen... Uiteindelijk gaat het hek voor hem open en springt ie toch in een olifant en is zijn bui weer over.

Daarna even gesplitst omdat Milan en ik wel in de Pooh-ride wilde...lang niet zo eng als we gedacht hadden.... wel mooi gemaakt. Ze konden verder geen keuze maken uit de attracties en inmiddels was het al 10 uur dus door naar Mickeys Toontown dat nu open was. De huizen van Mickey en Minnnie en Donalds Boat vonden ze erg leuk, en er waren een heleboel figuren om mee op de foto te gaan. Vervolgens met de trein een rondje gereden om even uit te rusten. Bij Toontown er weer uit en naar Tomorrowland gelopen.

Verbazingwekkend dat er bij Buzz Lightyear nauwelijks een rij stond, we konden zo doorlopen, het was nu toch al 11 uur geweest! Ook nog een fastpass gehaald voor als het later wel drukker zou worden.

We zagen Buzz zelf ook nog om mee op de foto te gaan maar daar was echt geen tijd meer voor, we hadden om 11.45 een reservering in het Crystal Palace voor lunch met Winnie, Tigger, Piglet en Eeyore. Voor het restaurant stond een mega-menigte met gele tshirts (Air Canada?) en die gingen ook allemaal het restaurant in. Het was leuk, het eten was prima maar de wachttijden bij het buffet waren enorm lang en dat verpestte het wel een beetje omdat we daardoor niet eens samen konden eten. Maar de figuren kwamen langs en vooral Milan vond dat erg leuk en ik kreeg nog een cupcake met een kaarsje en een kaart met de handtekeningen van de figuren in CP. Toch weer een beetje jarig. Maar we hadden het wel gezien, we zouden er niet opnieuw heen gaan.


Na een show van Mickey en Minnie en andere characters op het podium voor het kasteel gaan we terug naar Tomorrowland, naar de attractie van Monsters Inc., de lachvloer.

Mauro is enorme fan van die film en wilde hier graag heen. We wisten natuurlijk niet precies hoe het zou gaan dus Milan wilde eigenlijk liever niet... maar toch maar mee naar binnen genomen. Het was wel grappig gedaan die interactie met publiek via het scherm. Een vrouw achter ons werd er uit gepikt maar ze sprak waarschijnlijk ook niet heel goed Engels want ze snapte het niet goed. Intussen was Andy in beeld op het grote scherm en die ging van meligheid gekke bekken trekken en werd betrokken in de interactie... "Hey mr with the eye problem"... uiteindelijk kwam zelfs Mauro op het scherm in beeld dus het was wel een grappige show voor ons.

Daarna in de rij voor een handtekening (nee bij Buzz een stempel) en een foto van Buzz Lightyear en vervolgens heeft Mauro een setje poppetjes van Buzz gekregen van mijn giftcard. Daarmee gingen ze gelijk al spelen op de stoep terwijl ze op de parade zaten te wachten. De parade kwam vrij snel en was ook vrij kort... niet echt superbijzonder maar de kids vinden het altijd leuk. Dat Japie Krekel erbij was viel in de smaak.

Ik was er wel klaar mee, we hadden niet alle attracties gedaan die we op het lijstje hadden maar ik had ook geen zin meer en de kids waren ook moe (tenminste zo leek het). Terug met de monorail naar de parkeerplaats, nog een klein beetje shoppen en terug naar huis! Eenmaal thuis bleek de energie alweer opgeladen en doken de mannen gelijk de splash pool in. Ik skype-de ondertussen wat met opa in Nederland waar het inmiddels 22.45 was. Leuk voor opa om de mannen zo in het zwembadje te zien.

Door het koude bad konden ze gelijk door naar het warme bad boven en daarna even TV kijken. Het was nog te vroeg voor bed en ze hadden nog niet gegeten dus even snel overlegd wat we daar nog aan konden doen. We hadden ze nog een keer McDonalds beloofd dus we besloten het makkelijk te maken. De Mac zit hier nog geen 3 km vandaan dus binnen vijf minuten waren we daar. Binnen gegeten en buiten nog een Iced Mocha gedronken, die vind ik erg lekker. De kids wilden nog even spelen. Daarna weer naar huis, Milan en ik gingen lekker tv kijken en internetten terwijl Mauro en Andy besloten om toch nog naar het vuurwerk te gaan (dat nu precies aan de gang zal zijn). Ze hebben wel de buggy meegenomen die hier in het huis staat, dat is wel handig zo laat op de avond.

Milan en ik zaten een tv programma over een identieke vierling te kijken (van nu 6 jaar oud) maar halverwege was hij tegen mij aan in slaap gevalen. Lekker in bed gelegd en de foto's van vandaag bekeken en nu de tijd om mijn blog bij te werken.

We wilden morgen het schema ruilen met vrijdag...morgen een dagje vrij en vrijdag dan naar de Studios maar dat viel niet zo goed bij Mauro... we hebben niet voor niets een schema gemaakt dus daar moeten we ons maar aan houden. Er zit wat in, ik ga alleen morgenochtend geen haast maken... dan maar wat later naar de Studios. Tot nu toe valt de drukte ons alles mee dus ook morgen zal dat best goed gaan.

3 opmerkingen:

kris zei

Het ziet er allemaal heel fijn uit......prachtige reisverslagen...en wij hier in België maar watertanden en dit nog voor drie weken. We volgen dagelijks jullie belevenissen. Spijtig dat ik geen computergenie ben, anders maakte ik ook een webblog voor onze 1ste orlandovakantie. Nog een fijne vakantie toegewenst voor heel de familie

groeten uit België

kris, hilde, nathalie, david

Robert-Jan en Yvonne zei

Lekker uitgebreid verslag ;-) ! En een mooie foto met button ! Alleen, die 21 jaar zie ik er niet opstaan .... ? En jammer van Crystal Palace, wij zijn er al een paar keer geweest en vonden het geweldig. Drukte bij het buffet hebben wij nog nooit meegemaakt .... ? Veel plezier in de Studios !

Sjon en Bianca zei

Alsnog van harte gefeliciteerd. Ik weet het, ben een beetje laat. Maar beter laat dan nooit.

Groetjes,

Bianca